tisdag 14 mars 2017

Test: Vegan Protein Bars



Pulsin Protein Snack Mint Choc Chip: En växtbaserad proteinbar i smak av mintchoklad. I jämförelse med många andra växtbaserade bars utan mjölkprodukter har denna ett riktigt bra proteininnehåll på 12 gram med tanke på den lilla storleken! Smaken är dessutom fantastiskt god och smakar som After Eight utan någon konstig eftersmak som man kanske kunde förväntat sig då proteininnehållet kommer från ris- och ärtprotein. Tummen upp för denna!




Clif Bar har jag hört talas om tidigare och blev överraskad när jag hittade dessa på Prisma. Som proteinbar till mellanmål söker jag helst efter en bar med högt protein och lägre kolhydrater eftersom jag tycker att det är svårare att få i mig tillräckligt med protein men väldigt enkelt att äta kolhydrater. Jag äter hellre en portion havregrynsgröt än socker och havregryn inklämda i en Clif bar om vi säger så.  God smak och smakar lite som sockrad mysli men inget som jag tycker ger så mycket näringsmässigt. Kolhydratsinnehållet bestående av socker är 21 gram per bar i jämförelse med 6,1 gram per Pulsin Protein Snack och Pulsin var dessutom godare enligt min smak.


Organic Food Bar Protein som dessutom är "raw" innehåller mandel, linfrögroddar, quinoagroddar, agavenektar, dadlar, russin, sesamfrö, rårisprotein. Riktigt bra innehåll och dessutom hela 22g protein per bar vilket jag gillar! Smaken av rårisproteinet kommer igenom en del men jag gillar den smaken så det är inget som stör mig. Agavenektar, dadlar och russin ger söt och god smak och konsistensen är mjuk och lätt att tugga. En del kanske tycker att den är aningen söt men mig stör det inte med tanke på att jag dessutom får en bra mängd protein samtidigt och inte bara kolhydrater. Tummen upp!