onsdag 5 november 2014

Tandblekning inför tävling

Fick en fråga om vilken tandblekning jag använder. Speciellt innan tävling brukar jag bleka tänderna när man ändå ska visa tänderna mycket då man ska se glad ut på scenen. Jag använder tandblekning från Swissclinic som heter Swiss Whitening som jag har varit riktigt nöjd med. Lite nu som då medan jag kollar på tv eller pysslar med något annat  hemma så använder jag tandskenan med gelen i och det går hur bra som helst, känns inte alls obekvämt (även om man kanske inte ser så snygg ut under tiden). Eftersom jag dricker mycket kaffe blir de lite gulare igen om jag har ett längre uppehåll men då räcker det med att använda en gång ca 45min så är de vita igen.
Foto: team-andro.com, Matthias Busse

Såhär står det om den:
KORT OM SWISS WHITENING:
  • Vita tänder snabbt och enkelt
  • Bevisad effekt
  • Skonsam för emalj och tandkött
  • Formulerad i Schweiz
  • Peroxidfri
SWISS WHITENING är utvecklad för att vara skonsam mot både emalj och tandkött och verkar helt utan ilningar. Med SWISS WHITENING kan du räkna med ett snabbt men även långvarigt resultat. Normalt håller tänderna sig vita i 3-4 år efter en grundlig behandling.
  • 30-60 minuters behandling
  • Upp till 36 behandlingar
  • Samma behandling som hos tandläkaren men 70-90 % billigare
  • Gratis rådgivning hos Swiss Clinics skönhetsteam


SWISS WHITENING innehåller följande:

  • 10 ml Swiss Clinics tandblekningsgel
  • 3 st specialtillverkade formbara tandskenor (1 extra/reserv)
  • 1 st förvaringsbox för tandskenorna
  • Komplett bruksanvisning på svenska.

Tandblekningen hittar ni här