lördag 25 oktober 2014

Pokalerna


Fick lite frågor om pokalerna, varifrån de är och om det är mina egna. Så tänkte berätta lite mer om vilka tävlingar och placeringar de står för om någon annan funderar samma sak.

 Jag började alltså tävla för ganska exakt ett år sedan och dessa tävlingar har jag hittills gjort under året som gått (dock inte i någon vettig ordningsföljd, har bara ställt upp dem i storleksordning så de ser bra ut på hyllan):
 
 
1. Finska mästerskapen på hösten för ett år sedan. Där blev det en sjätte plats

2. Kvalet inför finska mästerskapen detta år 2014, där det blev en första plats.

3. Nicole Wilkins Championships som är en internationell tävling som hölls dagen innan finska mästerskapen nu i höst. Eftersom jag vann i Jyväskylä i år kvalade jag in mej till denna tävling och fick en tredje plats

4. Våren detta år 2014 då jag tävlade i Fitness Classic och fick en andra plats

5. World Championships 2014, tredje plats

6. Fjolårets kvaltävling på hösten för ett år sen i Jyväskylä. Där placerade jag mej på en andra plats.

7. Finska Mästerskapen detta år för 2 veckor sedan där jag tog första platsen


Medaljerna är bl.a guldmedaljen i finska mästerskapen, bronsmedaljen i VM och första platsen i svenska Body Magazines omslagstävling för ganska exakt ett år sen. Sen fick jag och Robin ännu någon medalj under världsmästerskapen i Kanada som var mera som en suvenir som alla som deltog (tävlanden och supporters) fick.

Och inte att glömma de fina blommorna till höger som pappa gav mej när han mötte upp mej på flygplatsen när vi landade i Finland efter VM. Min mamma och pappa, oj så tacksam jag är som har dessa underbara stöttande människor som föräldrar!