lördag 25 oktober 2014

Direktsändning i Radio Vega

Sitter här och funderar om jag ska skriva ut det eller inte. Vill jag att någon ens ska lyssna? Tänk om jag säger fel, stammar, rapar, hostar, svimmar eller inte förstår frågorna. Det är alltså Radio Vega som gäller för mej om en halvtimme. Så, nu var det sagt och nu får vi se hur det går!

Jag har redan hunnit ångra mej flera gånger att jag sa ja till en direktsändning i radio. Jag är absolut ingen radiopratare, jag blir lätt nervös, hatade föredrag i skolan och gillar inte att höra min egen röst (man låter ju så mycket annorlunda än man själv tror). Men samtidigt har jag alltid trott på att genast man får chansen ska man gå utanför sin trygghetszon. Vi kommer aldrig komma framåt i livet, utvecklas och lära oss mer om livet och om oss själva om vi ständigt stampar på stället och aldrig tar för oss av utmaningar. Visst är det nervöst ibland och allt kommer inte alltid gå som man vill. Men när vi är gamla och åren gått, är det då inte värre att ångra allt man ville men inte vågade göra?

Nåja, nu sticker jag iväg till radion!