tisdag 4 mars 2014

Täckande foundation

På jobbet använder jag en mycket täckande foundation från Joe Blasco. Den är i en liten burk och om man vet hur man ska använde den fungerar den bra både för TV-smink och till vardags. Det man måste tänka på är att använda sparsamt, alltså en pytteliten mängd åt gången. Antingen tar man med en svamp genast från burken eller också tar man en liten mängd med en spatel och lägger på handryggen och tar med svamp/fingrar därifrån. Då kommer den också mjukas upp litegrann av värmen från huden och är lättare att jobba med. Men än en gång, det ska inte vara mycket! Produkten är så pass täckande. Sen kan man alltid efteråt med en liten pensel/ett finger använda som en concealer och lägga på lite mer just på de ställen där det behövs. 

De vanligaste färgerna brukar vara Olive beige 1 och Olive beige 2. Jag gillar också Golden Olive 1 till ljusare hudtoner och som har en lite gulare underton. (Om jag inte minns fel tycker jag t.o.m att jag sett dessa på Anttila i Vasa)



För en lättare foundation som inte täpper till och som ger lagom med täckning gillar jag mineralpudret från Youngblood. Färgen Barely beige har jag på den.