söndag 2 mars 2014

Ripped Hardcore

Har fått lite frågor om Ripped Hardcore. Till att börja med, såhär beskrivs den:

Ripped Hardcore från Chained Nutrition tillhör den nya generationens fettförbrännare som ger extrem energi samtidigt som den dämpar aptiten och ökar frisättningen av kroppsfett!

  • Potent och högkoncentrerad, endast 1 kapsel per dag
  • Ger energi och framkallar ett intensivt fokus
  • Stimulerar den basala ämnesomsättningen
  • Ökar frisättningen av kroppsfett
  • Reglerar blodsockret och minskar aptiten
Ripped Hardcore innehåller en kombination av koffein, hallonketoner, katechiner, gallussyra och chilipeppar. En ingrediensblandning som samverkar synergiskt för att åstadkomma en sak: Snabb och okomplicerad viktminskning!
Att vara på diet är förenat med vissa mödor och de mest svåruthärdliga av dessa är trötthet och hunger, Ripped Hardcore är verktyget som hjälper dig uppnå önskad viktminskning genom att reducera omfattningen av dessa!
Den höga koffeinhalten i Ripped Hardcore gör dig pigg och bidrar med välkommen energi så att du kan träna med bibehållen intensitet trots energiunderskott, att vara pigg bidrar även till högre spontanaktivitet vilket ger en höjd energiförbrukning. Hallonketonerna ökar frisättningen av fett från kroppens mest envisa inlagringsdepåer, runt buken hos män samt höfter och lår hos kvinnor. Katechinerna från grönt te-extraktet dämpar aptiten samtidigt som gallussyran förbättrar insulinkänsligheten. Sist men inte minst har vi chilipepparns capsinoider som ökar kroppstemperaturen och därigenom energiåtgången i den basala ämnesomsättningen.

Ni frågade om bieffekter och eftersom den innehåller mycket kryddor så fick jag i början magknip av den. Men det var då jag tog den på tom mage. Nu dricker jag säkert 1 liter vatten innan jag kör igång med morgoncardion och då fungerar det hur bra som helst. Den innehåller mycket koffein så jag rekommenderar inte den till någon som är koffeinkänslig. Jag själv blir dock pigg på ett positivt sätt och känner att jag har mindre cravings flera timmar efteråt.

Sen till frågan om de fungerar. Jag förvänar mej ärligt talat inte att ett piller ska göra några underverk utan jag gillar helt enkelt att få energikicken som gör att jag tar ut mej mera under träningen samt att jag som sagt känner mej mer mätt och belåten, alltså inte har så mycket cravings. Så på det sättet fungerar den för mej men för att minska fettprocent eller liknande är det rätt kost och tränings som gäller.

En mildare naturlig produkt som också är en slags "fatburner" som jag  gillar är Instant Maitake. Tyvärr har jag slut i lager av den nu, borde beställa efter mera. Den har jag dock också varit nöjd med och passar också bra till personer med känsligare mage eller till dej som vill ha något att dricka istället för kaffe.