måndag 3 mars 2014

Kosten och träningen


Jag gör som sagt upp min egen kost- och träningsplan just nu. Jag kommer nog inte gå in på detaljer hur dieten ser ut eftersom jag räknat ut alla gram kolhydrater/fetter/proteiner och kalorier utgående från mej själv. Sen är jag heller inte någon utbildad PT ännu så jag kör detta projekt endast för mej själv och rekommenderar inte att någon annan ska köra exakt samma schema.

Men dessa livsmedel använder jag mej bl.a av:

Kolhydrater: Fullkornsris, havregryn, sötpotatis, fullkornsprodukter, grönsaker

Protein: Fisk, ägg, kyckling, kalkon, älgkött, ibland proteinpulver

Fett: Avokado, jordnötssmör, olivolja, kokosolja, nötter
Kyckling och grönsaker i en fullkornstortillas
"Grötbulle" som jag brukar kalla det

Träningen har jag ändrat på sen jag slutade med Bombshell och kör färre övningar, tyngre vikter  och mer basövningar än tidigare. Detta mest för att jag för tillfället känner mer inspiration att ge allt under färre övningar än att stressa upp mej över väldigt många övningar som ska hinnas med. Jag vill också hålla träningarna korta.