onsdag 5 februari 2014

Det negativa med att vara egen företagare


Idag har jag nästan varit sämre än igår. Inte lika hög feber men väldigt trött, illamående, magnip som kommer och går och överlag känt mej riktigt sjuk och inte mått bra. Tyvärr har jag inte sådant jobb där jag bara kan sjukskriva mej hursomhelst. Eftersom jag jobbar på en tv-kanal och det under en inspelning är så många inblandade skulle en sjukskrivning från mej innebära att kameramän, ljudtekniker, skådespelare och hela köret behövt ställa in sitt arbete.  Visst borde jag förstås inte jobba när jag mår dåligt men jag har inte hjärta att kallt ställa in hela arbetsdagen då schemat ändå är så pass tight just nu. Det är heller inte så lätt för mej att hitta en inhoppare på kort varsel. Men jag bet ihop och jobbade 2h imorse, det gick ändå helt okej. Det är ju inte direkt tungt att sminka och som tur var hade jag inget mer jobb för dagen så nu ska jag bara vila.

Har inte tidigare fått några reaktioner av ett vaccin och vilade samma dag som jag vaccinerade mej samt frågade uttryckligen på hälsostationen om det var okej för mej att träna som vanligt nästa dag. Inga problem tyckte hon. Så "att skylla mej själv" som någon uttryckte det tycker jag inte är riktigt rättvist. Men nu i efterhand märker jag att det verkar vara fler av er läsare som också råkat ut för samma sak så visst hade jag gjort bäst i ett vila dagen efter.

Nåja, en liten update från mej. Hoppas ni mår bra och har en riktigt fin dag!