fredag 10 januari 2014

Att hitta coach och tävlingsteam

Väldigt många hör av sig till mej med frågor om hur man hittar en coach och ett team då man gärna vill tävla i fitness. Jag tänkte svara så gott jag kan på den frågan.

Till att börja med är det många som frågar om jag eller Sara coachar tävlanden och visst ska vi i år utbilda oss till PT och ta emot klienter men än så länge inte för de som tävlar eftersom vi vill ha ännu mera erfarenhet innan vi tar oss an sådana uppdrag.

Men okej, hur kan man gå till väga när man söker team och coach?
Först och främst är det väldigt många team som har sina egna coacher så börjar man med att t.ex kolla upp resultatlistor från tidigare tävlingar och hittar team som låter intressanta kan man alltid kolla upp på nätet om de erbjuder PT-tjänster osv.

Denna resultatlista hittas här


Som ni ser har jag strykit under namnet på teamet som personerna tillhör. 

Googlar jag t.ex TEAM FITFARM så hittar jag genast denna sida: 

Det är alltså ett alternativ till team (här i Finland) där du får en coach som hjälper dej mot scenen. 

Så det är inte så svårt egentligen, bara att göra lite research på nätet! Googla, maila, fråga på ditt gym osv.

I Vasa har vi också ett riktigt grymt team som heter Team Victory som bl.a Jutta Vento med stor erfarenhet av styrketräning, tävlingar och dieter driver. Läs mera här eller kontakta henne på denna adress: juttavento@gmail.com

Detta gäller ju alltså i Finland men på samma sätt kan ni som bor i Sverige också göra - sök upp vilka team tidigare tävlanden tillhört och se om de erbjuder personlig träning och kostrådgivning. På denna länk över team-medlemmar på Svenska Kroppskulturförbundet hittar man genast kontaktuppgifter till alla team!

Någon jag kan rekommendera i Sverige är också denna snygga tjej, nämligen Linnea Theodorsson. Hon har själv erfarenhet av att tävla i Bikini Fitness och är utbildad personlig tränare. Maila henne på denna adress: Linneatheo@gmail.com



Hoppas ni åtminstone fick LITE mera klarhet i detta med coacher och team även om det kanske blev lite rörigt. Lycka till!