onsdag 11 december 2013

Tävlingsplaner och tankar

Tänkte skriva några rader hur allt går med tävlingsplanerna just nu. Som jag redan sagt är planen att tävla i mitten av april och det ger mej ca 17 veckor att komma i form till det. Jag har efter förra tävlingssäsongen slarvar rejält med maten och ätit lite för mycke av det goda så jag behöver verkligen skärpa mej nu om jag ska hinna få bort extrakilona som satt sig. Nu kör jag igång på allvar med matförberedelser och matlådor igen och ska försöka att bara fuska på min tillåtna cheatmeal.

 Efter förra tävlingarna var det skönt att äta lite vad jag ville och jag har väntat på att motivationen till att följa matschemat ska dyka upp innan jag börjar fundera på mera tävlingar. Och nu har motivationen dykt upp och jag känner mej inspirerad att köra 100% igen. 

 Jag vet att det finns flera som inte föstår varför man frivilligt går på diet, tävlar och håller på med fitness, man ska ju "leva livet" har jag hört en del uttrycka sig. Men som jag också svarat förut har alla sina intressen och sitt sätt att leva livet på. Och jag tror jag aldrig har känt mej så levande som detta år när jag på allvar satsat på fitness. Det ska bli så spännande att se vilken form jag lyckas åstadkomma denna gång och vart det tar mej. (Och skulle jag märka att jag inte hinner till april så får jag skjuta på det till hösten istället.) 

Det bästa med livet är att vi själva kan välja att leva på precis det sätt som gör oss mest lyckliga, även om det skiljer sig otroligt mycket från person till person.