tisdag 5 november 2013

Några tankar denna morgon

Nu tycker jag det skulle passa bra med lite snö som ljusar upp höst/vintermörkret. Detta mörker gör mej riktigt trött. Någon annan som är tröttare och mer orkeslös än vanligt denna årstid? Igår kände jag mej riktigt trött och borstade tänderna och tog på mej pyjamas kl halv 7! Har sovit mååånga timmar inatt men kände mej inte så mycket piggare nu på morgonen ändå. 

Har just gjort 30 min morgoncardio, duschat och sitter med min andra kopp kaffe. Nu är jag iallafall piggare! Idag är det rätt lugnt på arbetsfronten. Först ut blir ett varv till Strömsö och så lite nyhetsankar-sminkning efter det. Hörde det ryktades om lunch också men pratade i nattmössan när syrran ringde 21:30 så minnet är inte riktigt hundra.

Lite dåligt med uppdateringar har det blivit på sistone. Men det brukar bli så ibland - inspirationen går i vågor. Ibland flödar fingrarna på tangentbordet och ibland har jag ingen lust alls att sätta mej framför datorn. Men nu känner jag mej rätt inspirerad igen så förhoppningsvis blir det fler uppdateringar!

Något nytt i vardagen är att jag provar på psykosyntesterapi! Jag gillar som ni vet att fokusera mycket på det mentala och förutom att träna fysiskt också träna upp den psykiska hälsan. Jag tycker att det i dagens samhälle fokuseras alldeles för lite på den biten. Vi har gymnastik i skolorna men var är den mentala träningen? Några såna lektioner hade iallafall jag velat ha när jag gick i skolan! 

Ett missförstånd är också att det är först när man har problem som man borde ta tag i den biten. Först då man går in i väggen söker man hjälp hos t.ex psykolog men hur hade det sett ut om man redan åratal innan jobbat med sina tankar och stärkt sitt inre? Vi borde istället använda mentala träningen i förebyggande syfte så att vi står stadigt sen när det stormar runt oss. 

Kort om psykosynterapi:
""Psykosyntes är en metod för självförverkligande för dem som vägrar att förbli slavar åt sina inre spöken eller yttre påverkan, för dem som vägrar att passivt ge efter för det psykologiska spel som pågår inom dem, utan istället är beslutna att bli herrar över sina egna liv."  

Förresten, God morgon på er! Hoppas ni får en riktigt fin tisdag!