fredag 1 november 2013

Kaffe och morgoncardio

Morgoncardio (eller cardio överhuvudtaget) har jag varit otrolig lat med. Inför tävlingarna har jag inte haft några problem alls att kliva upp 5:30 för cardio, jag t.o.m tyckte det var roligt och såg fram emot det. Nu när klockan ringer 8:30 går det trögt. Kan bero på höstmörkret som gör mej tröttare än vanligt. Dessutom är det 5-6 månader till tävling så känns inte som att det är så panik om jag skippar cardion, även om jag vet att det gör gott åt kroppen. Men idag efter en kaffekopp hoppade jag upp på steppern hemma och körde 40 minuter. Och det känns riktigt skönt att få svettas ordentligt! Så de morgnar när jag inte börjar jobbet 8:00 ska jag verkligen återuppta morgoncardion. Ett härligt sätt att börja dagen på!

Idag vänta en lugn och skön dag. Först ut blir lunch med Robin, syrran och Jonas. Sen väntar jobb 13-16 och efter det ett träningspass. Sen är det helg! 

Trevlig helg allihopa!