fredag 6 september 2013

What's next?

Tävlingarna är som sagt över för denna säsong. Många har varit nyfikna på vad som händer här näst. Ska jag fortsätta tävla? Hur kommer jag äta/träna nu? Vad är planen?

Tävling, träning och kost
Rätt snabbt har jag insett att jag bara älskar denna livsstil. Älskar träning, fitness, svetten som rinner, spänningen på tävlingarna, de härliga människorna inom branschen. Allt! Så ja, så som det känns nu siktar jag in mej på att tävla på våren igen på Fitness Classic. Inga hårda dieter blir det nu på ett tag då målet är att bygga muskler. Jag har fortsättningsvis samma team och coach och vi kommer lägga upp en plan för att på bästa sätt bygga upp musklerna utan att för den skull gå på någon grisbulk (alltså inte lägga på mej 20 kg fett som sen blir svårt att få bort). Så som coachen sa "We have to do it the right way". Jag kommer absolut att leva en mer avslappnad livsstil de närmaste månaderna och unna mej något gott om jag känner för det, huvudsaken är att jag får i mej det byggnadsmaterial som musklerna behöver.

Efter tävlingarna åt jag precis vad jag ville några dagar vilket för ett godismonster som jag inte var ett så smart drag - att leva på glass, choklad, kakor, bröd, smör och socker direkt efter tävling gör inte magen glad! Men det var värt det och jag fick konstaterat att SÅ roligt med skräpmat är det inte! Sakta men säkert har rutinerna börjat komma tillbaka och jag är fylld av en sån otrolig energi just nu. Jag är så glad att jag faktiskt hittade balansen så snabbt efter tävlingen - träningen känns rolig, jag äter regelbundet och hälsosam mat men har absolut inga problem med att varje dag unna mej något. Före jag började med hela denna resa var jag alltid en "allt-eller-inget"-människa så jag var lite orolig för hur det skulle gå nu efter tävlingarna. Åt jag några godis slutade det med att jag åt sötsaker hela dagen, skippade träningen och tänkte att jag tar nya tag någon annan dag. Nu har jag lärt mej att kunna njuta av något smått och gott utan att för den skull frossa hela dagen eller flera dagar. 

Jag har redan nu "fyllt ut" kroppen en hel del och trivs otroligt bra med att lägga på mej några kilon. Jag tar det dock i långsam takt. Har dessutom photoshoots inplanerade här snart så de sista mys-kilona får vänta ett litet tag ännu.

Jobb och vardag
Just nu har bandingarna på Yle dragit igång på allvar och jag stortrivs som ansvarig för sminkör/maskör-avdelningen. Mina arbetskamrater är helt underbara! Jag vill nu under hösten/vintern ta det lugnare och fokusera mera på mej själv och på att helt enkelt bara vara (istället för att ha 100 jobb att köra emellan som det var förut), så på Lady Line har jag en superduktig anställd som sköter om kosmetologarbetet där (så nu kan man boka tid igen!).

Jag kommer äntligen ha tid nu att återuppta min mentala träning som jag saknat så mycket men som tiden inte räckt till. Så nu blir det mysiga morgonstunder, visualisering, affrimationer och hela köret igen! Jag kommer förstås att dela med mej av detta på bloggen också! 

Spännande projekt är också på gång med ett filmteam, mera om det när saker och ting klarnat en del.

I januari är planen att påbörja utbildningen till Personal Trainer. Ser fram emot att lära mej ännu mera inom träning, kost och hälsa. Älskar att lära mej nya saker och att studera så jag tror det kommer bli riktigt roligt!

Efter en vecka sticker jag till Ukraina och hejar på världens duktigaste, snyggaste, bästa syster då hon tävlar i VM!! Vi har gjort resan hittills tillsammans, såklart fortsätter vi resan hela vägen tillsammans och jag ska banne mej hjälpa och peppa henne precis allt jag kan för att hon ska placera sig så bra som möjligt!

Så, detta händer just nu. Har ni frågor, feel free att fråga :-)