lördag 21 september 2013

Tankar om photoshooten

För ca en vecka sedan fick jag som sagt veta att jag skulle på en fotografering för Body Magazine. Jag hade nästan glömt att jag hade skickat in till tävlingen de ordnade (som jag hade fått syn på på deras hemsida för fler veckor sedan) och inte trodde jag heller att jag skulle bli vald. Så efter Finska mästerskapen har jag ätit mycket gott och lagt på mej en hel del vätska men förstås en del fett också. Hade jag för en vecka sedan där och då behövt göra photoshooten när jag läste mailet hade jag nog inte ställt upp i den form jag var i då. Även om jag trivs med att lägga på mej mera hull nu så är det ju inte det de är ute efter på Body Magazine. 

På en av mina team-tröjor står det "There is no offseason" och det är inte meningen man som aktiv tävlande i Bikini Fitness ska lägga på sig väldigt mycket under byggperioderna vilket är tur med tanke på att det plötsligt kan dyka upp oväntade photoshoots. Men denna gång var jag faktiskt (och är fortfarande) lite fundersam hur formen kommer se ut på onsdag eftersom jag svällt upp en hel del efter tävlingen. Att tappa mycket fett på en vecka går ju inte (och behövs kanske inte heller eftersom jag knappast behöver vara i riktigt extrem tävlingsform) men att få bort lite onödig vätska kan vara möjligt. Därför har jag kört ett speciellt upplägg med kost och träning denna vecka för att försöka toppa formen till onsdagen. En lite mildare variant av tömning och laddning kan vi kanske kalla det. Återstår att se om det lyckas! Kan dela med mej litegrann av hur veckan sett ut när photoshooten är klar och jag vet om mitt upplägg lyckats eller inte.

Lite jobbigt att vara på diet igen och nu längtar jag till mina proteinbars, Ben & Jerrys - glassar och Peanut Butter Cups helt otroligt mycket. Men efter onsdagen, då ska det ätas gott :-)