måndag 2 september 2013

Svar på kommentar

Tack för alla som följt med mej under denna säsong av tävlingar. Nu är det slut för denna gång! Mera om vad planerna är som nästa i ett annat inlägg! 

Det kommer in både det ena och det andra bland kommentarer, till största delen är vi ett positivt och glatt gäng som rör sig på denna blogg. Ni är guld värda! Men alltid är det inte positiva kommentarer och ni som satsar helhjärtat på fitness så får vara beredd på att kritik kommer att komma.

Anonym: "Du verkar inte uppfatta din besatthet av träningen! Jag menar varför inte vara hälsosam om man ändå är så måån om sitt utseende och sin hälsa och vill vara hälsosam? Du verkar inte förstå hur sjukt fitness faktiskt är, det är ju omänskligt. Dessutom tycker jag denna blogg inte inpirerar andra att träna eftersom du varken lägger ut träningsscheman, kost eller råd! Det är precis som att "titta på min kropp jag tror jag är jätte snygg med noll fett på kroppen och totalt utan kvinnlighet" ursäkta men detta är ju för mycket. Dessutom finns många yngre tjejer som inte hittat sig själv och kanske har ätstörningar som lägger upp ett ideal att likna dig, och det är verkligen inte bra! Sådana bloggar är inte bra!"

Svar: Vet du va, livet är för kort för att vara bitter och negativ :) Hösten är här, vädret verkar bli bra idag, gå ut och njut av solsken och det fina i livet istället för att varje dag klicka in dej på en blogg skriven om ett ämne du inte gillar och skriven av en person du uppenbarligen stör dej på. Varje minut du slösar på att läsa denna blogg är en minut du stjäl av att göra något roligt och spännande i ditt eget liv. 

Är vi inte alla kvinnor kvinnliga i alla former? Om du läser igenom vad du skrivit märker du att det inte är jag utan du som lägger upp ett mått på kvinnlighet och hur man ska se ut. Visst är vi kvinnliga också smalare personer precis som mellan, runda, större, långa och korta. :)

En del av det du skrivit tar jag till mej som konstruktiv kritik och en del tänker jag låta flyga förbi obemärkt. Men tack ändå för din kommentar. Och om denna blogg bidrar med så mycket negativitet hos dej så hoppas jag verkligen för din egen skull att du hittar några andra bloggar som är mer lämpade för dej. Som jag sa, livet är kort. Alldeles för kort för att grubbla på andra personers val i livet. Cheer up, be happy :)