måndag 8 april 2013

Svar på frågor

Fråga; du har så fin hy...jag har problem med min hud efter en graviditet..mycket acne har jag fått nu och stora porer..går det att få mindre porer?
Svar: Porer har vi ju alla men de varierar lite i storlek. Jag kan skriva ett inlägg om just stora porer/pormaskar och vad man kan göra för att motverka dessa. Kommer inom kort! Tills dess, var noga med rengöringen som är A och O för en vacker hud, använd peeling 1 gång i veckan och avsluta alltid rengöringen före du lägger på krämen med ansiktsvatten som återståller hudens pH-värde, har lätt porsammandragande effekt och förbereder huden för fuktighetskrämen.




Fråga (om nya träningsskorna): Har du provat springa i dem? sitter de bra/bekväma?
Svar: I början blev jag fort trött i fötterna men antar att jag bara var ovan med dem. Nu tycker jag att de är hur bekväma som helst.


Fråga (Om Loreal Nude BB cream): Bara en fråga täcker den finnar?
Svar: Jag tycker den överlag täcker mycket bra men eftersom man ska smörja in krämen är det lite svårt att få den exakt på rätt ställe ifall man råkar ha en ny illröd finne man vill täcka så jag brukar då dutta in lite extra kräm just där och ibland lägga till lite vanlig concealer.

Fråga: Celcius drycken sägs vara fettförbrännande, har du märkt något? :) 
Svar: Svårt att säga eftersom jag inte dricker dessa så ofta, kanske 1-2 stycken i veckan högst så då märks det inte av nån direkt fettförbrännande effekt. Jag tycker dock att jag blir piggare och upplever minskat sötsug (de är inte så söta i smaken så förhoppningsvis innehåller de inte så mycket sötningsmedel)

Fråga; Hej, har du några bra ryggövningar för att få den där tonade ryggen?
Svar: Hejsan! Ryggövningar jag gör ofta är latsdrag, kabelrodd, hypers, en arms rodd med hantel :)


Fråga (om vitaminer): Vad allt tar du riktit? :) 
Svar: Bl.a vitamin D, vitamin B, Kalsium, Magnesium, Zink. Vissa tar jag mer eller mindre av beroende på hur min kost är och vad jag behöver lägga till. Men det behöver jag inte fundera på själv som tur är, det överlåter jag till experterna :)

Fråga: Hur ser ditt kostupplägg ut? Vad och hur äter du på dagarna? Tack för en jätte inspirerande blogg! 
Svar: Kan inte lägga ut några exakta kostscheman men jag äter 5-6 gånger om dagen och mycket proteinrikmat som kött och ägg. Jag undviker inte kolhydrater som många gör idag men jag ser till att få de från fullkornsprodukter, grönsaker och en del frukt. Fett i form av hälsosamma oljor använder jag också. Det viktiga är att jag äter regelbundet. Det blir mindre måltider åt gången men ofta! Ibland har jag t.o.m svårt att hinna få i mej alla mina måltider under dagen. 

Fråga: Har du hårförlängning eller nån typ av det? 
Svar: Jag brukar använda hårförlängning med clips som man bara knäpper fast när man vill vara extra fin. Dessa beställer jag från Rapunzel of sweden. Förut har det inte funnits så ljust som mitt eget hår (därav ser man att det blir lite mörkare mot topparna på bilden) men nu har det kommit in en ännu ljusare nyans (med namnet Lightest Blond) som passar perfekt! Ett tips till alla ljusblonda! :)


Fråga: vilka omega 3 tillskott tar du, alltså märke? 
Svar: Lite olika men har bl.a använt mej av Starnutritions som finns på fitnesstukku.fi (gymgrossisten.se)

Fråga: Vad har du för snyggt läppstift/läppglans på denna bild? (Bilden ovanför)
Svar: Har först grundat med en ljusrosa läppenna (minns ej märke tyvärr) och sedan lagt på ett rosa läppglans från Elizabeth Arden i färgen Pink Pout

Fråga: Har du några tips på hur man kan få bort ärr av finnar, mörka fläckar och mörkhet kring ögonen? 
Svar: Här skrev jag om acneärr: http://camillamillas.blogspot.fi/2012/05/acnearr.html
och här skrev jag om mörkhet under ögonen: http://camillamillas.blogspot.fi/2012/06/svar-pa-fraga.html