onsdag 10 april 2013

Packåsna

För att minska risken för att jag i panik påväg till jobbet efter en svettig morgonträning inser att jag glömt rena sockor eller att jag glömt att packa med andra byxor än träningsbyxor (been there, done that) så genomförs alltid samma rutin på kvällen med packningen inför nästa dag:

VÄSKA NR 1 (kläder):

Börjar med att riva ut kläder från klädskåpet och bilda dessa klädhögar:

- I en hög lägger jag rena vardagskläder som jag ska ha på mej på jobbet

- I en hög lägger jag träningskläder jag ska ha på mej på cardion

- I en hög lägger jag träningkläder jag ska ha på mej på styrketräningpasset

Sedan packas allt i en väska förut den högen kläder jag ska ha på mej från morgonen (oftast cardiokläderna). Jag kollar också att jag har med mej:

- Aminosyror
- Glutamin
- Vitaminer
- Handduk
- Ansiktsrengöring, fuktighetscreme, smink, deo
- tillbehör till träningen så som handskar, handledsskydd osv.

VÄSKA NR 2 (mat):

Maten för hela dagen förbereds i matlådor som jag tar ut från kylskåpet på morgonen, tar ut några fryspåsar och lägger allting i matväskan. Denna väska får hänga med i bilen vart jag än åker.

VÄSKA NR 3 (jobbgrejer):

- Kalender
- Jobbtelefon
- Privata Telefon
- Ipad
- Nycklar till lägenhet, salong, yle, bil

Mycket att hålla koll på så ni kanske förstår varför jag alltid råkar glömma mössor och saker efter mej, det är så mycket att komma ihåg att mitt trötta huvud inte alltid hänger med!