söndag 21 april 2013

Let's städa!



Någon annan än jag som har planer på att städa idag men inte riktigt kommer igång? Jag är en sån person som blir otroligt stressad om jag har stökigt runt mej men att ta tag i själva ständningen är inte så roligt. Man vet aldrig riktigt var man ska börja. Så för att du och jag ska få det städat tycker jag vi gör såhär:  På med musiken och så prickar vi av denna lista så lovar jag att det är rätt så städat sen:

1. Disken: Diska smutsig disk och plocka in  i skåpen / lägg smutsig disk i diskmaskinen
2. Skräp: Ta en påse och samla ihop allt skräp som finns runt i lägenheten
3. Pantflaskor: Ta en ny påse och samla upp alla pantflaskor
4. Sminkgrejer: Allt smink, hudvårdsprodukter, spray osv läggs på rätta platserna
5. Kläder: Alla kläder som ligger överallt viks in i klädskåpet/slängs i smutstvätten. Också skorna ordnas upp!
6. Böcker, tidningar, post, papper: Lägg i bokhyllan, släng sånt som är skräp och ordna upp allt annat
7. Teknikprylar ordnas upp och läggs snyggt på sina platser
8. Småplock: Finns det ännu lite smått som skräpar, havregrynspaket osv? Lägg på sina platser!
9. Rengör handfat och toalett
10. Putsa ytor (diskbänk, bord osv)
11. Dammsug
12. Skura golvet

Tadaaa, städat!