torsdag 21 mars 2013

The glamorous life of fitness

Man kanske skulle kunna tänka sig att fitness-livsstilen är glammig och man vaknar upp varje morgon i perfekt form, har snyggaste träningskläderna och alltid ser fräsch och fin ut. Det är ju lite den bilden man får när man ser alla snygga fitspo-bilder.

Verkligheten är dock en helt annat. Välkommen till en värld där man vaknar med påsar under ögonen för att man stigit upp omänskligt tidigt, smutsigt hår som man inte hinner tvätta efter alla träningspass, klottigt smink för att man inte hinner sminka om sig tre gånger om dagen, glansig hy när eftersvettningarna från träningspasset dyker upp, svälld pluffsig mage efter att man fuskat med för mycket kolhydrater och för att inte tala om baksmällan efter en fuskdag. Och om det inte vore nog med det blir man råddig och virrig när man ska komma ihåg att packa med alla matlådor, några uppsättningar träningskläder, rena vanliga kläder, kosttillskott, arbetsgrejer, kalendrar, nycklar till alla arbetsplatser jag jobbar på. Tja, det är inte så konstigt att jag är känd för att på sistone glömma kläder, vantar, mössor, nycklar här och där och vara allmänt virrig.

 Men även om jag aldrig känt mej så sunkig och ofräsch som nu är det ändå det bästa valet jag gjort. Jag älskar varje morgon när klockan ringer 5:45 och jag vet att brorsan står utanför dörren och väntar på mej och vi tillsammans går iväg till gymmet eller Skype-mötena med syrran för att diskutera nya kostschemat. Jag älskar också känslan efter varje tunga pass och att se kroppen förändras. Så väldigt oglamoröst  - but I love it!!