måndag 18 februari 2013

Loreal BB-cream VS Nivea BB cream

Så vad tyckte jag om Niveas version av BB-creamen? Tja, sådär. jag kan inte låta bli att jämföra den med Loreals:

Loreals känns superlätt och känns som den egna huden.
Niveas känns tjockare och fetare, nästan som en helt vanlig foundation

Loreals nästan smälter in i huden färgmässigt och gör så att man ser nästan osminkad ut (på ett bra sätt)
Niveas färg Light känns nästan aningen mörk och ser mer sminkat ut

Loreals innehåller SPF 12
Nivea innehåller SPF 10

Jag hittade fler för huden ohälsosamma ämnen i Niveas jämfört med Loreals.

Loreals gör att man håller sig matt.
Huden blev snabbt fet av Niveas.

Så jag tror jag håller mej till favoriten Loreal Nude Magique i forsättningen!


L'Oréal Paris Nude Magique BB Cream Very Light