måndag 4 februari 2013

Let's make it official

I ett par månader nu har man kunnat se mej rätt mycket på gymmet, t.o.m två gånger om dagen. Är det sommarformen som eftersträvas i högt tempo redan nu? Eller har det kanske gått något snett i huvudet, är jag inte riktigt frisk? Nej ni kan vara lugna, man behöver inte träna så ofta som jag gör för att komma i form till sommaren och jag har inte gått och fått några psykiska problem. Kanske time to make it official vad det egentligen är jag håller på med!

Planen är helt enkelt att tävla i Bikini Fitness till hösten. Jag har under en tid nu följt både kost- och träningsschema av min tränare som är speciellt anpassat för just mej och vi håller kontakten varje vecka.

Att syrran och jag ska upp på scenen är egentligen inget nytt för mej, den idén föddes nämligen redan en härlig sommarkväll i skärgården. Men det har varit mycket att ordna innan det blev verklighet.

Mitt mål är att klara att ställa mej på scenen och veta att jag gjort precis allt jag kan. Visst vore det roligt att placera sig bra men för mej är inte att vinna det viktigaste. Jag, en tvättäkta godisgris, kommer vara väldigt stolt över mej själv om jag klarar detta.

Jag har inte kört stenhårt de första veckorna, därför kanske det inte märkts så tydligt på min livsstil. Men nu börjar det vara dags att skärpa till sig och därför känner jag att jag här och nu vill förklara att detta är orsaken till:
-Att ni ser mej på gymmet väldigt ofta
- Att jag inte har tid att stanna och prata så mycket under träningen, träningsschemat är stenhårt.
- Att jag har med mej mina egna matlådor
- Att jag inte vill bli bjuden på bullar till kaffet eller kan gå ut på lunch (om det inte råkar vara min fuskdag)
- Att jag INTE kommer dricka alkohol annat än kanske ett glas vin någon gång

Det är och kommer att bli en mycket spännande tid. Jag har ingen aning om detta är något för mej eller inte men om jag aldrig försöker kan jag aldrig veta och jag skulle ångra mej resten av livet om jag inte gav det en chans när jag funderat på detta så länge.  Så nu kör vi!!