torsdag 28 februari 2013

Hur dagarna ser ut

Här flyter dagarna på nästan för snabbt! De flesta dagar ser rätt lika ut:

Klockan 7 på morgonen stiger jag oftast upp. Medan resten av gänget sover tar jag en simtur i poolen, virar in mej i badrock efteråt och kokar en kopp te som jag avnjuter på terassen till solens första strålar. Jag läser en stund i min nyinköpta bok "the rules of life" och skriver lite dagbok.

Runt 8 cyklar Robins mamma och jag till gymmet och kör morgonträning efterföljt av stretchning. Hela området är som en liten, liten by och vi slutar aldrig att fascineras av hur vackert det är medan vi cyklar den korta vägen till och från gymmet (som tar kanske 3 minuter). Så mycket gröna växter, bergstoppar som skymtar längre bort, stora sköldpaddor i en inhägnad som gillar att bli matade med löv och så fåglar som kvittrar. Och lugnet - det är så tyst och stilla! Det känns som meditation att vara här!

Nåja, efter gymmet väcker vi resten av familjen och går och äter frukost. Det är precis en såndär drömfrukost: frukt, bröd, bakverk, nötter, flingor, färska juicer, kaffe, någon som står och steker omelett som man valt ingredienserna till själv, plättar med sylt eller nutella... allt finns! Vi äter i lugn och ro och sedan njuter vi av solen på stranden hela dagen. Vit, mjuk sand och klarblått vatten.

Sen hittar vi ofta på något. Igår var vi till huvudstaden och shoppade, åt och tittade oss omkring. Någon dag ska vi åka lite båt, gå på spa osv.

Ett till gymbesök brukar det bli mot kvällen. Styrketräning denna gång.

Senare på kvällen äter vi ordentligt med mat på någon restaurang på området. God mat är det!

Ungefär i denna stil flyter dagarna på. När livets största problem just nu är om man ska ta den rosa eller gula bikinin finns inte så mycket att klaga på!