måndag 5 november 2012

Ny vecka, nya mål

En ny vecka har just börjat och jag tycker alla ska fundera ut minst ett nytt mål för denna vecka. För utan mål kommer vi ingenstans, vi stampar på stället, upprepar våra misstag och klagar när ingenting går som vi vill. Men hur ska nånting gå som vi vill om vi inte ens för oss själva gör klart för oss VAD vi vill? 




Mina mål för denna vecka är:
- Att hålla mej till en hälsosam kost hela veckan eftersom jag vet att jag mår mycket bättre då. 
- Bli bättre på att planera morgondagen för att ha koll på min råddiga vardag 
- Vakna upp och tänka endast positiva tankar om dagen de första minuterna efter att väckarklockan ringt. Den första tiden när man slår upp sina ögon bestämmer hur dagen ska bli. Ta vara på den och gör den till något bra!
- Ta mej tid att varje kväll tänka igenom alla stunder från dagen som gått som jag är tacksam för. 


Vad är dina mål? Kan det vara att bli bättre på att visa din uppskattning för dina vänner, att le mot alla du möter, att bli bättre på att ta hand om dej själv, att ta dej tid att läsa en bok, att behålla lugnet i stressade situationer, att inte oroa dej över morgondagen och uppskatta nuet,att lägga upp ett schema över när dina skoluppgifter ska göras och FÖLJA det eller att helt enkelt bestämma dej för att denna vecka är DIN vecka där du varje dag tänker göra saker som gör dej glad.