lördag 24 november 2012

Kladdkaka varje dag



Tror ni mej om jag säger att det är endast proteinpulver i dessa två versioner av kladdkaka? Det är sant!

Detta brukar bli mitt kvällsmål och det sitter så bra i magen för en chokladkladdälskare som mej. Den första versionen är proteinpulver, en liten skvätt vatten och en äggvita i muffinsform, sedan SNABBT in i ugnen för att få en liten yta på kakan, den ska vara kladdig innuti. Denna tycker jag dock smakar lite väl "äggig", därför föredrar jag den andra versionen som jag lägger bara några minuter i frysen och endast består av proteinpulver utblandat med lite vatten. 

Men hur KAN det vara gott med bara proteinpulver? Jo, det handlar om VILKET proteinpulver man väljer. Långt ifrån alla är goda och ger dendär äkta chokladsmaken. Jag använder Hera 80 i smak av apelsinchoklad och Manninens proteinpudding i smak av choklad och blandar ungefär 50/50 av dessa.  Med denna blandning har jag märkt att det blir en fyllig chokladsmak och inte något blaskigt konstgjort. Det viktigaste är Manninens proteinpudding för att få den fastare, krämigare konsistensen.