torsdag 6 september 2012

Yle-jobb, fustra-träning och muffinsbak


Började denna dag på Yle. Gick igenom lite av det jag behöver veta inför hösten och kommande arbete där.  Efter detta bar det av till Lady Line för några behandlingar och så höll Tiina en Fustra-timme åt mej. Det var otroligt bra, kändes i hela ryggen och jag behöver verkligen få ordning på min hållning när jag ofta sitter hela dagarna och inte alltid tänker på att sitta rak i ryggen. Ska börja göra en del övningar som Tiina lärde mej så jag inte börjar sitta som en hösäck. 

Efter detta bar det av till Sports Club för benträning med Sofia. 

Och så har jag IGEN gjort nyttiga proteinmuffins. Denna gång en chokladvariant. Skrev upp receptet denna gång ;-) Såna här muffins fyllda med protein är utmärkta att ta med sig att äta t.ex genast efter träning eller som mellanmål. Jag börjar bli lite trött på vanliga proteindrinkar så man kan ju alltid kalasa till det lite. Detta är alltså inget "bjuda till främmande"-bak utan ett lite skojigare sätt att få i sig protein. 

2 ägg
1 1/2 dl havregryn
1 dl mandelmjöl
1/2 Manninen proteinpulver i smak av chokladpudding
1/2 dl Fitnessguruns proteinpulver i smak av choklad & hasselnöt
2 tsk kakao
Lite vatten för att få smeten lite lättare att röra om 

Och så in i ugnen förstås!

Lägg väldigt gärna i kokos och krossade nötter också! I min smak blev muffinsarna riktigt goda men jag kan tänka mej att de som är lite kräsnare tycker att de skulle kunna ha mer smak av nånting. Hade tyvärr varken kokos eller krossade nötter men lite nötter att lägga ovanpå hade jag samt så strödde jag på linfrön och solrosfrön. Smör hade också varit bra för att få muffinsarna saftigare. 

De är godast att äta varma så värm gärna om de hunnit kallna när du ska äta.