onsdag 8 augusti 2012

Update om kvargkakan

Hade visst glömt att skriva vad jag hade i. Som vanligt slänger jag bara ihop utan att tänka efter hur mycket så mängd på en del saker har jag ingen aning om. Men detta hade jag i:

Mandeltäcket ovanpå:
- Mandelmjöl (några dl)
- 1-2  nävar havregryn
- Lite bakepro 
- En klick smör
- Lite vatten
- Ett ägg

Kvargröran under:
- Upptinade blåbär
- Kvarg 1st
- en äggvita 
- Lite fun light och proteinpulver i smak av jordgubb och vitchoklad för att få sötare smak

Kvargröra underst i en liten kakform, mandelsmeten breds försiktigt ovanpå och så strödde jag lite havregryn högst upp. Och så in i ugnen!  Kakformen jag använde är rätt liten så vill man göra större sats i en större form behövs säkert mera ägg och kvarg osv. 

Kanske inget för kräsna finsmakare men som mellanmål till mej duger det mer än väl!