fredag 17 augusti 2012

Träningsdags - överkropp




Har inte riktigt haft så välplanerad vecka vad gäller träningen (inte med kosten heller!). Visst har jag tränat hårt men inte riktigt planerat vilka dagar och vilka muskler. Så idag blir en lite konstig träningsdag där jag tränar allt jag inte hunnit med hittills: Vader, triceps, bröst & axlar. 

Vad gäller kosten har jag ätit lite alltmöjligt. Det roliga är att jag försöker godisstrejka just nu och har inte ätit en godis på två veckor (vilket är bra för mej som är ett riktigt godismonster) men då istället har jag ätit glass och annat gott nästan varje dag. Går inte riktigt ihop, hur ska man liksom bli av med sockerberoendet om man ersätter sockret i godis med sockret från andra produkter? Nej så från och med nästa vecka ska jag försöka dra ner på socker rejält eftersom jag vet hur känslig jag är mot det. Att ta EN bit finns inte i min värld, då slår plötsligt suget till och så sitter jag där med en tom godispåse/uppäten chokladplatta. Kanske nån som känner igen sig? Inte så konstigt isåfall eftersom forskare i USA tror att ungefär 75% av oss människor i våra gener har något som gör att vi regerar extra starkt på det höga sockerinnehållet i vår tids mat. 

Detta och så mycket mer har jag lärt mej i boken "Sockerbomben", ska ta upp mera om detta i ett annat inlägg.