tisdag 21 augusti 2012

Jag hänger på med projekt "mjölkfri vecka"

Syrran och jag har pratat om dethär med mjölk en tid nu om det är bra eller dåligt för kroppen och märkte att hon skrivit på sin blogg om mjölkfri vecka. Jag hade tänkt hänga på och se hur kroppen mår.  

Jag har aldrig riktigt förut ifrågasatt detta med mjölk. Det har alltid varit en självklarhet enda sedan man var liten så jag har aldrig provat att vara utan. Kanske mår man bättre och känner sig mindre svullen? Kan ju vara tvärtom också, men svårt att säga när man inte ens provat.  Den diet brorsan går på just nu som han fått från sin coach är också utan mjölk och hittills har han mått toppenbra av det om jag förstod honom rätt. Och jag har också fått en del kommentarer från läsare om att huden blivit mycket bättre sen de slutade med mjölkprodukter. 

Så hey, vi gör ett försök. 

Läs Saras inlägg här
Läs mitt tidigare inlägg om mjölk här
Och är ni intresserad av Robbes kost och träning, läs hans blogg här