fredag 13 juli 2012

Zumba

Svettig och röd om kinderna efter att grymt kul Zumba-pass som Jonna drog på LadyLine. Zumba och andra danstimmar är något som jag tycker riktigt mycket om. För några år sen när jag gick på de första zumbatimmarna kände jag mej mest stel, när alla gick åt vänster gick jag åt höger och hur jag än försökte såg rörelserna aldrig likadant ut som hon som drog passet. Jag kände mej mest fånig när jag såg mej i spegeln. Men efter några gånger släppte kravet på mej själv att jag skulle behöva göra rörelserna perfekt, det spelar liksom i igen roll så länge man dansar och har roligt. Jag får en sån energikick av musiken och blir alltid lika glad av dessa timmar. Visst hoppar jag fortfarande åt höger ibland när andra hoppar åt vänster men vad spelar det för roll egentligen.  Så länge  man inte trampar på nåns fötter eller slår nån i ansiktet är det ändå ingen som lägger märke till det.