onsdag 11 juli 2012

Svar på fråga

En läsare frågade om vilka produkter jag skulle rekommendera till hud med problem med finnar. Denne har använt Mary kay tidigare och detta har inte hjälpt. Hon undrar också om Proactiv från TV-shop är bra. Publicerar mitt svar ifall någon annan funderar samma sak:


Ifall du har problem med huden tror jag inte att Mary Kay är det rätta att välja. Visst kan det fungera på vissa men du verkar själv ha märkt att den inte fungerar på dej. Det är svårt att säga exakt vad som fungerar på just din hud men för mej har det hjälpt att byta till naturligare produkter eftersom min hud blev väldigt i obalans av alla möjliga uttorkande kemiska medel. Nu använder jag Rosenseriens tvättgele och Rosenseriens fuktgele och har aldrig haft så bra hud som jag har nu. Fuktgelen är en närande och lätt kräm som är rik på C-vitamin och aktiva örtextrakt som har välgörande effekt på fet hud. Reglerar en hög talgkörtelproduktion och Innehåller inte fett, vilket är bra för hud som lätt blir blank. Finns hos mej på LadyLine, på Skönhetspunkten och på ganska många hälsokostbutiker.


Ifall man hellre vill ha syntetiska medel så har jag nyligen fått upp ögonen för Murad och tror mycket på dem också. Det finns ett mindre startkit om man vill prova på , läs mer om dem härEnda som jag kommer på här runt omkring som har Murad är Carpelan Cosmetics i Kvevlax. Kanske finns på någon salong här i Vasa också, har inte riktigt kollat upp. Men annars finns det på en del nätbutiker, bara att googla och söka :-)


Proactive har jag själv provat när min hy var som sämst och nej, det var ingen hit! Irriterande för huden och inte blev det bättre heller. Kanske funkar för någon annan men inte för mej.

RS_fuktgel