onsdag 11 juli 2012

Morgoncardio

Hade planerat med Sara att stiga upp tidigt och fara på Spinning 45 min idag på LadyLine. Klockan ringde 6:00 och jag var taggad för lite morgonträning. Jag skulle ju bara vila ögonen en liten liten stund först.. inte kan jag ju somna ändå när jag är såhär pigg.. ingen fara.. några sekunder bara blunda med ögonen.. inte..somnar..jag.. zzzzzzzzz...


Och så vaknar jag förskräckt kl 6:41, spinningen börjar 6:45. Vilken besvikelse. Skamsen cyklade jag iväg till gymmet och cyklade 50 min på trampcykeln istället. När Sara kom ut från spinningsalen och hade varit duktig på ett tungt spinningpass satt jag där med en tidning i handen långsamt cyklande och skämdes litegrann för att jag inte gjort henne sällskap så som vi bestämt. Vad lär vi oss av detta? Jo, tro aldrig att det går att bara "vila ögonen" kl 6 på morgonen! Upp och hoppa genast!