tisdag 10 juli 2012

Mat efter träning

 Vad brukar du äta efter träning, om du tränat på kvällen och är hungrig efteråt? 


Genast efter träning äter jag något med kolhydrater och  protein. Exempel på mål med protein och kolhydrater är  t.ex mjölk+frukt, kvarg+bär, proteinstång, Gainomax, torkad frukt + proteindrink. Detta ska alltså tas inom 20 min efter avslutad träning. Försök också inom 90min efter avslutad träning äta ett ordentligare mål, t.ex kyckling + fullkornspasta. Om det är sent på kvällen vill jag inte äta mej riktigt proppmätt så då funkar det fint med t.ex ägg + sallad. Ifall jag egentligen har ätit det jag "ska" äta men bara är lite sugen på något brukar jag äta en frukt eller lite grönsaker.


Sara bjöd på en underbart god sallad idag med fetaost, kyckling, grönsaker, avokado, en skvätt olivolja, kokade morötter och broccoli. Mums!