söndag 6 maj 2012

Tidiga morgnar

Jag har alltid varit en sån person som stiger upp tidigt. Det spelar ingen roll om jag har väckarklocka eller inte eller om det är vardag eller helg. Det är inte ovanligt att jag vaknar av mig själv, pigg och utvilad klockan 6 på söndag morgon.  Genast jag slår upp ögonen vill jag stiga upp, göra något vettigt av tiden, påbörja en bra dag. Att sova till kl 12 har aldrig varit min grej och det känns som att jag gått miste om så mycket såna gånger.  Det är alltid på morgonen jag har mest inspiration och är mest kreativ. Det är då jag drar fram mina böcker och studerar, städar lägenheten, tvättar kläder eller kommer på ideer som jag bara måste göra. Det är tyst, lugn och stilla. Det finns inte direkt några "måsten" att göra vid den tiden på morgonen. Jag bara gör det jag känner för att göra, vare sig det är att dricka en kaffekopp och läsa en bok eller sköta pappersarbeten.  


Om ni inte brukar stiga upp tidigt - prova! Se hur mycket ni får gjort som annars skulle lämnat att stressa i bakhuvudet resten av dagen.