lördag 28 april 2012

Brun utan sol - tips

Eftersom många frågat om brun-utan-sol kan jag passa på att tipsa om mina bästa knep och produkter.

Rosenseriens Brun-utan-sol

Rosenserien brun utan sol


En stor favorit! Den luktar inte lika illa som de flesta b-u-s gör och ger alldeles lagom med färg. Inte så mycket att man behöver vara rädd för mörka fläckar och inte så lite att det inte syns nån skillnad. För brun blir man verkligen! Den är lite tjockare i konstistensen så man måste smörja ordentligt innan den sjunker in men jag tycker bara det är bra eftersom jag då kan  gnugga och gnida åt alla olika håll så att det verkligen blir jämnt. De som drar in sig genast kan bli fläckiga eftersom man knappt hinner breda ut dem förrän dem har sjunkit in.  Dessutom innehåller den naturliga ämnen och inga tilltäppande mineraloljor så man behöver ej vara rädd att få finnar då man lägger den i ansiktet.






Bare Minerals Faux Tan

En annan favorit! Doftar riktigt gott av sötmandel och dessutom ger den färg GENAST så jag brukar använda denna på dagen/kvällen när jag märker att jag blivit väldigt blek och inte hinner vänta tills b-u-s har börjar verka. Själva krämen är alltså färgad (ganska mörk) men innehåller också det ämnet som gör att huden blir brun efter några timmar. Det är också lätt att se var man lagt den så att det blir jämnt. Lite svårt dock att tvätta bort från händerna, man måste skrubba ordentligt så att handflatorna inte lämnar mörka. En annan sak jag gillar med denna är att det är tillsatt kalla pigment i krämen så du behöver inte vara rädd att se orange ut. Ger en mycket fin färg. Sen tycker jag mer om den "sminkande" effekt av krämen än om det hållbara resultatet av b-u-s ämnet.  Efter man duschat en gång tycker jag inte jag blivit så mycket brunare. Men som snabbfix är den perfekt!