måndag 23 april 2012

Botox, plastikkirurgi och fillers

Vad tycker du om plastikkirurgi, som att förstora brösten, läpparna, botox och fillers? Skulle du själv kunna tänka 
dig att göra något ingrepp eller har du gjort?


Jag tycker att var och en får göra vad dem vill med sina kroppar. Jag har inget emot människor som väljer att operera sig eller fixa något och ifrågaställer inte deras val. 


Sen tror jag inte att man blir en lyckligare människa av plastikoperationer. Gör man det p.g.a dålig självkänsla och tror att man ska bli lycklig, omtyckt, tillfredsställd med livet osv. så tror jag hon/han har fel. Då behöver man jobba på sin självkänsla istället genom andra metoder.  


Angående Botox så tror jag inte det är hälsosamt för kroppen, jag vill iallafall inte spruta in gift i min kropp som förlamar muskler. 


Och nej jag har inte gjort några skönhetsoperationer och kommer knappast att göra det heller.