tisdag 24 januari 2012

Började dagen på skönhetspunkten och ska snart fortsätta på salongen på LadyLine. Fotvård, ansiktsbehandling och massage är bl.a de behandlingar som jag sysslar med idag.

Här emellan har jag tagit en powernap och mumsat på lite kvarg. Kvarg är så otroligt gott bara man har lite fantasi. Här är två versioner med kokos och kardemumma som är jättegoda!

Version 1:
Mosad banan
Kvarg
kokosflingor
kardemumma
Lite sötningsmedel eller socker
Blanda och strö på krossade hasselnötter och mandel

Vesion 2:
Blanda kvarg och kokosmjölk till en passligt lös konsistens
Blanda i kokos, kademumma och sötningsmedel eller socker.
Strö på krossade hasselnötter och mandel.
(idén med kokosmjölk kom jag på efter att jag hade gjort Saras kycklingsoppa och det lämnade kokosmjölk över)



MUMS! Eftersom jag har svårt att hålla mig från sötsaker som bullar och kakor så passar det här mig perfekt. Stillar sötsuget och det påminner lite om något slags bakverk när det är kardemumma i!