onsdag 4 maj 2011

Bokshopping och besök av mamma & pappa

Idag då jag hade slutat jobbet och kommit hem till Niklas lägenhet var mamma och pappa redan där. De hade kommit med ett flyg runt ett-tiden. Ganska snabbt åkte vi iväg till Frölunda Torg för att shoppa lite och se på klänningar till avslutningen. Fanns inte så bra klänningsbutiker på Frölunda så vi får åka in till stan någon annan dag och söka. Hittade två böcker så jag var nöjd iallafall, boktokig som jag är.

Konsten att få superkrafter - bli smartare, lyckligare och hitta mening med livet utan att behöva anstränga dig. Om att kickstarta sin kreativitet, skaffa superminne, fatta snabbare beslut och hitta glädje

The Secret, Dagens visdomsord - Eftersom jag läst The Secret och gillar den boken blev jag glad när jag hittade denna bok. Varje dag drar man loss en sida och läser visdomsordet och försöker tänka på det under dagen. Du får 365 nya insikter som bygger på The Secret- Hemligheten. Denna räcker alltså ett år.

Som vanligt är det böcker om att få ut det bästa av livet, om tankens kraft, om mental träning och psykologi. Fullkomligt älskar såna böcker!