fredag 29 april 2011

Faux Tan


Eftersom jag inte gillar att grilla min hud i stark sol hela dagarna brukar jag använda brun-utan-sol när jag känner mig blek. Billigare varianter funkar på kroppen men i ansiktet vill jag inte ha brun-utan-sol som täpper till porerna eller irriterar huden eftersom jag har känslig hud. Hittade den perfekta produkten, nämligen BareMinerals Faux Tan!

Faux Tan är lätt till konsistensen och känns inte alls kladdig efter att man applicerat den. Den sägs inte täppa till porerna eller innehålla ämnen som irriterar och det håller jag med om! Den är lite mer gele-aktig till konsistensen och färgen på krämen är brun så det är lätt att få det jämnt. Doften är inte lika illa som vanliga brun-utan-sol produkter. Denna doftar gott av mandel. Efter några timmar har du fått en vacker solbrun färg som INTE blir orange eller fläckig. Underbar produkt! Får se till att köpa en till före jag åker hem ifall jag inte hittar den i Vasa i Finland.