lördag 7 augusti 2010

Livet


Jag tror att vi kan skapa våra liv precis som vi vill. Där du befinner dej just nu är dit du själv har tagit dej. Om du inte alls är nöjd med var du befinner dej är det något som inte är rätt med dina tankar, dina mål och ditt sätt att uppfatta saker och ting. Oftast tror jag att det beror på att vi alltid fokuserar på saker vi inte vill ha istället för det vi faktiskt vill ha. Vi gnäller över att pengarna inte räcker till, att vi har stressigt och för mycket att göra eller säger till oss själva "usch vilken jobbig dag idag" när vi vaknar upp på morgonen.

Resultatet blir att pengarna som faktiskt skulle räckt mycket väl slösas på onödiga saker och efterföljs av en ännu djupare suck när plånboken blir tom. Dagen som skulle kunna ses som en positiv utmaning om du bara skulle tänkt "nu ska jag klarar det här" blir en enda röra med huvudvärk och hjärtklappningar när du stressar upp dej själv i onödan. Och till sist, hur ska dagen kunna bli bra när du redan från morgonen bestämt dej för att den blir jobbig?

En annan sak som jag tror gör att människor är missnöjda över livet är att det saknas mål. Frågar man människor vad de har för mål kommer oftast svaret "jag vet inte, får se vad som händer bara". Hur ska du någonsin kunna komma någonstans när du inte ens själv vet vart du vill och vart du är påväg?


"My friend, saying that you don't have time to improve your thoughts and your life is like saying you don't have time to stop for gas because you are too busy driving. Eventually it will catch up with you."
Robin Sharma