måndag 30 augusti 2010

Äsch

Denna dag har inte varit så bra. Jag steg trött upp klockan halv 6 på morgonen och körde iväg mot Jeppis halv 7. Först skulle jag och tanka och stannade vid en bensinstation. Allt flyter på som det ska och jag kör iväg när jag tankat klart. Ganska snabbt ser jag i backspegeln att jag glömt att stänga tankluckan. Jag stannar bilen på en busshållplats och tror ni inte jag glömt att skruva på tank-korken också som nu är spårlöst försvunnen! Hade GPS i bilen också som visar ankomstid på 8:00 så bråttom var det också. Vänder om och kör tillbaka till tankstationen. Där ligger korken en bit ifrån och mitt på vägen. Springer snabbt och hämtar, skruvar på och kör vidare. Kommer runt 2 minuter försent till skolan så jag hann ganska bra iallafall!

Sen var det ju planerat att jag skulle flytta in i lägenheten igen så hade med mej en hel del grejer i bilen. När jag kommer upp till lägenheten ser jag att den inte är färdig även om jag blivit lovad det. Inte ens nära på färdig! Hur länge ska man behöva orka stiga upp halv 6 varje morgon och pendla till Jakobstad? Inte är det direkt gratis heller. Med buss blir det 20 € per dag, vilket blir 100 € per vecka! Inte så mycket billigare med bil heller. Och inte är det så roligt att behöva sova på madrass på golvet hos nån annan. Nåja, fick ta mitt pick och pack och köra hem till Vasa igen.

Det var nångång mellan att jag stressat i skolan till att jag upptäckte hur lägenheten såg ut som huvudvärken kom krypande. Hela vägen hem satt jag som en zombie och ville inget annat än att lägga mej ner på en mjuk dyna. Nu har jag vilat sen jag kom hem, alltså i lite över 3 timmar och huvudvärken är kvar. Orkar inte tänka på att stiga upp halv 6 imorgon också och köra de långa 100 kilometrarna som känns som en oändligt lång väg. Suck.