lördag 8 maj 2010

Prata i sömnen

Historien om Christians pratande i sömnen:
Christian ligger på soffan och sover medan jag sitter en stund framför datorn. Han sover djupt och är omöjlig att få kontakt med så jag låter honom sova. Mittiallt tittar han på mej och säger på ren sundomdialekt:
-Va jär dö?
Jag svarar att jag inte gör nåt skillt, bara är på datorn. Då säger han något underligt:
- He e sama gas!
Jag tittar lite undrande på honom och frågar vilken gas han menar. Han säger:
- Men va tror dö??
Jag börjar förstå att han pratar i sömnen, även om han ser helt vaken ut. Det känner ja ju till från förr när han en gång frågade i sömnen var jag har hittat texten på antennen. Jag börjar skratta och undrar om han menar gasen som man kör framåt bilen med. Han svarar:
- jaa! He e sama gas på snorron!

Stackaren har skruvat alltför mycket med båten denna vecka!