tisdag 30 mars 2010

Allt börjar med en tanke


Har du tänkt på att nästan allt som händer i ditt liv börjar med en tanke. Tanken blir sen en bild i ditt huvud och händer till sist i det verkliga livet. Där du befinner dej i livet just nu, dit har dina tankar lett dej.

Om vi tar mej som exempel. Jag är frisör, snart kosmetolog, jobbar ibland som sminkör, bor i en lägenhet, tränar regelbundet osv. Inget av detta har hänt utan att det började med en tanke i mitt huvud. För flera flera år sen (förrän jag ens hade gått ut högstadiet) såg jag på ett Strömsöprogram och tänkte "där vill jag jobba". Medvetet eller omedvetet har mina tankar lett mej till att faktiskt få jobba där.

Jag är helt övertygad om att våra tankar har stort inflytande på våra liv och att vi mer eller mindre kan styra våra liv. Fundera på såna dagar där du vaknar upp och din första tanken är "nej vilken skit dag, jag vill aldrig stiga upp". I det skedet har du redan bestämt dej för att dagen blir en dålig dag och oftast blir den det också.

Pröva att vakna upp och genast stiga upp när klockan ringer och känn hur pigg och utvilad du är. Fundera på alla roliga möjligheter som finns denna dag. Se alla svårigheter (hålla föreläsningar, ringa jobbiga samtal, gå på jobbintervju) som utmaningar och försök fyll dagen med massor av roliga händelser.

Kom ihåg att precis denna dag och denna stund ALDRIG kommer tillbaka. Så gör det bästa av den.